Kedvezményezett neve: Bodrog Község Önkormányzata
Pályázati felhívás megnevezése: VP6-7.2.1.1-21 - Külterületi helyi közutak fejlesztése
Projekt azonosítója: 3348172048
Támogatás összege összesen: 283 623 132 Ft
Támogatás összege (Bodrog): 92 246 219 Ft
Támogatás összege (Somogyjád): 191 376 913 Ft
Projekt címe: Bodrog-Somogyjád összekötő út építése
A projekt keretében a Bodrog és Somogyjád településeket összekötő külterületi utat kívánjuk felújítani Bodrog 0161/2 hrsz-en, Somogyjád 014 hrsz-en, Somogyjád 016/3 hrsz-en megvalósítási helyszíneken. Az összekötő út nagyon fontos szerepet tölt be a mezőgazdasági vállalkozók számára, hiszen jelentősen megkönnyíti a termények elszállítását a szántóföldekről. A projekt megvalósítása révén a mezőgazdasági vállalkozók időjárási körülményektől függetlenül használható úton közlekedhetnének.
A projekt célja, hogy a mezőgazdasági vállalkozók részére időjárási körülményektől függetlenül állandó összeköttetés biztosítása Bodrog és Somogyjád között. Az összekötő út mindkét önkormányzat elemi érdeke, ezért a projekt megvalósítására konzorciumi megállapodást kötöttek. A projektben Bodrogon 688m, míg Somogyjádon 1182m, összesen 1870m útszakasz felújítására, szilárd burkolattal történő ellátására kerül sor. A tervezett út K.VIII.B. kategóriába tartozik, külterületi mellékutak, egyéb közút. Az átlagos napi forgalomból - mely a személygépkocsi forgalmon kívül becsült adatok alapján került meghatározásra- a Tervezési forgalom az ÚT 2-1.202 , valamint az ÚT 2-1.118 Útügyi Műszaki előírások alapján, a tervezési forgalom -a jelenlegi földúton lévő forgalmat, valamint a forgalomfejlődési szorzót is figyelembe véve- az egységtengely napi áthaladásának száma 49275. (Lásd műszaki leírás mellékletét. ) A mértékadó napi forgalom kisebb, mint 500 E/nap, ezért egy forgalmi sáv tervezett. A forgalmi sáv szélességének tervezésekor figyelembe vettük a rendelkezésre álló útterületet és a mezőgazdasági gépek szélességi méretét. Ebből adódóan a pályaszélesség 5,0 m, a tervezett út koronaszélessége 7,0 m. A padkaszélesség 1,0-1,0 m. A pálya oldalesése ívekben egyoldali 2,5% a körív középpontja felé, egyenesben tetőszelvénnyel kialakítva, kétoldali 2,5%-os eséssel. A padka oldalesése 5% illetve terephez igazított. a tervezett pályaszerkezet: - 4,0 cm vtg. AC 11 j. (50/70) hengerelt aszfalt kopóréteg - 6,0 cm vtg. AC 11 j. (50/70) hengerelt aszfalt kötőréteg - 20,0 cm vtg. C8/10-XN(H)16-F1 - 20,0 cm vtg. homokos kavics fagyvédő réteg A földút csatlakozásokat 20,0 m hosszon 3,0 m szélességben 20,0 cm vtg. zúzottkő sárrázóval kell kiépíteni. A sárrázó rétegrendje: - 5,0 cm Z/22 zúzottkő kiékelés - 15,0 cm Z0/63 zúzottkő alapréteg Az 1,0 m széles padka zúzottkővel nemesített kivitelben tervezett. A nemesített padka 10,0 cm vtg. Z0/22 murvából készül. A tervezett útszakasz két befogadóval rendelkezik. A kezdőszelvényben meglévő levezető árokra köt rá az egyoldali burkolt árok, a végszelvényben meglévő kétoldali burkolt árok vezeti be a vizet a meglévő levezető árokba. A kiépített útszakaszon ahol befogadó nem található szikkasztó földárok létesül. Az árokburkolás rétegrendje: - I/40/40 - es mederburkoló elem energiatörő fogakkal - 10,0 cm vtg. homokos kavics ágyazat Az árkot keresztező útcsatlakozásokban 40-es beton átereszek készülnek, a kis fektetési mélység miatt vasbeton megerősítéssel. Az építési területen, a munkálatok megkezdése előtt, bozót- és cserjeirtást el kell végezni.
A projekt megvalósítási során a konzorcium a költséghatékonyság elveit tartotta szem előtt, egy meghatározott eredményt (versenyképesség növelés, kényelmesebb közlekedése) a lehető legalacsonyabb árú, de minőségileg kifogástalan alapanyagok és technológia felhasználásával érjük el. A tervező a műszaki tartalom és a költségvetés összeállításakor figyelembe vette az önkormányzatok anyagi helyzetét is, tekintettel arra, hogy önerőt is biztosítani kell a projekthez. A költségvetést az ÉNGY-ben szereplő árakkal terveztük, az ÉNGY-ben pontosan beazonosítható tételekkel megvalósítható technológiát alkalmazzuk, árajánlatos tételek nem kerültek tervezésre. A tervezett tételek szükségesek a projekt megvalósításához. A közbeszerzési eljárásban a műszaki paraméterek alapján a kivitelezési költségek betartása érdekében törekszünk arra, hogy a támogatói okirat megküldését követően a közbeszerzési eljárást azonnal lefolytassuk a gyors szerződéskötés érdekében, mert a szerződés birtokában már a vállalkozó kockázata az áremelkedés és a projektben tervezett saját forráson felül további önerőt ne kelljen biztosítani. A költséghatékonyság tekintetében fontos a kivitelezok által elvégzett munka minősége is, hiszen az elkészülő út vonatkozásában fenntartási kötelezettsége van az önkormányzatoknak, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen minőségben készül el az út. Ennek érdekében alkalmazunk műszaki ellenőrt, aki maradéktalanul ellenőrzi a kivitelezést, így garantálva az I. osztályú minőséget.